Wilt u zelf eens gaan Klootschieten?

Neem contact op

Persoonlijke Kampioenschappen

PK groepsindeling  PK leeftijden

Toelichting persoonlijke kampioenschappen

Jaarlijks worden er Persoonlijke Kampioenschappen gehouden. In totaal zijn dit minimaal 4 en max. 6 wedstrijden. Van deze wedstrijden worden de scores van 4 wedstrijden bij elkaar opgeteld, dit vormt het eindresultaat.. Diegenen die van de 5e en 6e wedstrijd gebruik wil maken verschaft zich hiermee een extra kans op een beter resultaat. In dat geval vervallen de 2 slechtste resultaten.

Uiteindelijk heeft iedereen een totaalscore over de 4 wedstrijden staan. Deze totaalscores vormen de basis voor de teamindeling van het komende nieuwe seizoen. De 1e vier op de totaallijst komen in het 1e team, de nummers 5 t/m 8 komen in het 2e team enz. enz. Leeftijd of sekse speelt hierbij geen rol. Diegenen die niet structureel aan de afdelingscompetitie willen deelnemen kunnen reserve staan en af en toe eens deelnemen.