Competitie 2023 – 2024

Toelichting Competitie:

KV Het Woudhuis is aangesloten bij de Klootschiet Federatie IJsselstreek. Deze wordt gevormd door 16 verenigingen (totaal ca. 300 personen). Ten behoeve van de competitie is de IJsselstreek opgedeeld in twee onderafdelingen t.w. Oost en West. Onze vereniging neemt deel aan competitie wedstrijden binnen de onderafdeling West.

Onze vereniging telt, afhankelijk van het aantal leden, meestal 7 of 8 teams. Deze komen daarbij uit in 4 verschillende klassen. U mag zich daarbij voorstellen dat in de 1e klasse om elke meter fel wordt gestreden, in de 4e klasse ligt het accent wat meer in de recreatieve sfeer. Deze competitie (totaal 12 wedstrijden) speelt zich af op de zondagochtend in de maanden september t/m maart. Aanvang 09.30 uur en zo rond het middaguur is een ieder weer thuis.

Jeugdcompetitie:

Helaas is er momenteel geen jeugdcompetitie meer, er is te weinig jeugd binnen de afdeling. Vanaf een jaar of 14 is het al mogelijk om eens mee te doen met de seniorencompetitie.

Samenstelling van de teams.

De persoonlijke kampioenschappen zijn de basis voor de teamindeling. Hierover kunt U meer lezen onder het kopje “Trainingen en verenigingswedstrijden”.

Samen uit, samen thuis

In tegenstelling tot de meeste andere sporten is het bij onze klootschietcompetitie zo geregeld dat alle teams naar dezelfde locatie gaan. De volgende competitiewedstrijd wordt op dezelfde wijze, maar op een andere locatie gespeeld. Omdat vaak meerdere leden uit één gezin, soms zelfs hele gezinnen, deelnemen, is dit een prettig systeem. Dus, samen uit en samen weer thuis.