Trainingen en Verenigingswedstrijden

Kennism. hoe gaat dat nou Kennism. lidmaatschap Kennism. traningen en ver.wedstr.Kennism.verenigingstructuur Kennism. terug

Trainingen

Voor de training zijn we meestal te vinden op ons parkoers in het Woudhuis. We verzamelen ons dan in ons clubgebouw en na een kopje koffie gaan we de ‘baan’ op. In de periode september t/m april op zondagen waarop geen competitie is gepland is er gelegenheid om te gaan trainen of om mee te doen aan een toernooi bij een andere vereniging. De aanvang op zondag is 09.30 uur. In de periode mei t/m augustus op de dinsdagavond, aanvang 19.00 uur.

Persoonlijke Kampioenschappen (okt. / maart)

Dit zijn selectiewedstrijden waarbij een ieder, die aan de afdelingscompetitie wil meedoen, individueel een ‘prestatie’ dient neer te zetten. De ‘prestaties’ van deze wedstrijden (minimaal 4 stuks) worden bij elkaar opgeteld waarna er een selectie plaatsvindt. De 1e vier personen komen in het 1e team, de daarop volgende 4 personen komen in het 2e team enz. Leeftijd of sekse spelen hierbij geen rol.

Stalen Kloot Kampioenschappen (april / mei)

De stalen kloot komt van origine uit Ierland en is een massieve stalen bal met een diameter van 58 mm. en een gewicht van ca 800 gram. Ook dit zijn wedstrijden (minimaal 3 stuks) waarbij een ieder individueel een prestatie neer zet. Het schieten met deze kloot vereist toch een iets andere techniek en inspanning. Het kampioenschap speelt alleen binnen de eigen vereniging.

Langste Schotwedstrijden (begin juli)

Bij deze wedstrijden (eenmaal per jaar) wordt er telkens vanaf hetzelfde punt geschoten. Alleen het schot waarbij de kloot het verst komt telt. Het zijn echt wedstrijden waarbij men qua krachtsexplosie tot het uiterste gaat, immers alleen dat ene schot, dat het verst gaat telt. Altijd goed voor een spannend en gezellig dagje klootschieten, waaraan praktisch alle leden deelnemen.